Aquesta iniciativa social treballa al barri per reforçar la cohesió social i la convivència
02/13/2020
4.100 persones van participar durant l'any 2019 en les més de 150 activitats i accions realitzades en el marc del projecte comunitari Marianao té Cor . Aquesta iniciativa té com a objectiu principal reforçar l'educació, la salut i la convivència al barri.
Amb la col·laboració dels ajuntaments i les entitats de les localitats on es du a terme, l' Obra Social 'la Caixa' impulsa a tot Espanya el Projecte d'Intervenció Comunitària Intercultural (Projecte ICI), que a Sant Boi es concreta des de fa anys en el projecte Marianao Té Cor.
En el marc de 'Marianao Té Cor' l'any passat es van dur a terme 154 activitats i accions comunitàries . Entre elles hi ha 'Anem a la Plaça', una iniciativa que convida estudiants de diferents edats a sortir fora de l'aula i explorar els carrers i les places com a llocs d'aprenentatge. Una altra proposta és Digitalitza't, que apropa la gent gran i els joves mitjançat tallers sobre l'ús del telèfon mòbil.
El Projecte Lècxit ha permès durant 4 cursos escolars millorar les competències lectores d'infants del barri gràcies a la implicació de persones voluntàries. I la proposta Marianao al Carrer ha organitzat activitats esportives, culturals i artístiques per a joves, com els tallers Street Art Jove , on s'han creat lemes reivindicatius i sensibilitzadors que s'exposaran a diferents indrets del barri.
Des de l'any 2010, el Projecte ICI ha aconseguit sistematitzar un model per prevenir el conflicte social i involucrar cada cop més veïns i veïnes en la millora activa de la convivència i la cohesió social als barris.
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades