La sessió fa un homenatge a l'historiador i militar Gabriel Cardona
02/23/2011
Dimecres, tot coincidint amb l'efemèride dels 30 anys del cop d'estat del 23 F de 1981, el Museu de Sant Boi ha programat un col·loqui sobre com es van viure aquells fets a la nostra ciutat i a l'interior de la caserna.
L'acte comptarà amb el periodista Pere Cullell, coautor del llibre "El 23 F a Catalunya", i l'historiador Carles Serret, responsable de l'Arxiu Històric Municipal. Passades tres dècades, els assistents podran recordar fets que van succeir a la nostra ciutat aquells dies, molts dels quals potser són desconeguts o no els tenim presents.
Durant la sessió es farà un homenatge a l'historiador Gabriel Cardona, el qual va viure aquella situació com a capità de la caserna de Sant Boi i membre de la Unió Militar Democràtica. Cardona va tenir un important paper com a un dels militars que no es va voler sumar a la revolta. Com a testimoni d'aquells dies ens ha deixat el llibre pòstum "Las torres del honor". Cardona, que va morir el passar mes de gener, va escriure molts treballs relacionats amb l'exèrcit a l'època contemporània.
DIMECRES 23 DE FEBRER
20 h
Col·loqui:
L'intent de cop d'estat del 23 F de 1981. Els fets a Catalunya i Sant Boi. Quins records en tens?
Cal Ninyo
Organització: Ajuntament
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades