ES Other languagesPlaça de l'Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat
Sant Boi Boig per tu

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

11/23/2017 11:07:37 PM
Ajuntament Ciutat Tràmits Participa Comunicació
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


Sant Boi presenta un pla per desenvolupar el seu potencial turístic durant els pròxims anys




Salut, benestar i qualitat de vida seran els atributs de la nova marca de ciutat

11/08/2017

Sant Boi vol atreure turistes donant-se a conèixer com la ciutat de la salut i el benestar de l'entorn metropolità de Barcelona. Aquesta és la principal aposta del Pla de Turisme de Sant Boi, que s'ha presentat aquest dimarts, dia 7 de novembre, a Cal Ninyo.

El professor José Antonio Donaire, professor de la Universitat de Girona i redactor del Pla de Turisme, ha explicat que "Sant Boi ha de generar una marca pròpia de ciutat que li permeti aprofitar el procés de descentralització del turisme de Barcelona cap a l'àrea metropolitana".

Aquesta marca s'ha de fonamentar en la salut, el benestar i la qualitat de vida , tot posant en valor actius de la ciutat com l'entorn natural (la muntanya de Sant Ramon i el riu Llobregat...), l'espai agrícola (el Parc Agrari del Baix Llobregat), el patrimoni històric i cultural (el casc antic, les Termes Romanes i la zona museística...), l'oferta gastronòmica de qualitat (amb la carxofa com a principal reclam) o la promoció de l'alimentació saludable (seu mundial de la Fundació Gasol).

El Pla de Turisme aposta també per incrementar el nombre d'hotels i equipaments turístics urbans de qualitat, especialment al centre de la ciutat, i per oferir un catàleg de productes turístics propis que atreguin, principalment, persones que han visitat Barcelona en diverses ocasions i busquen, per sobre de tot, 'experiències innovadores'.

Vídeo

L'alcaldessa, Lluïsa Moret, ha recordat que "el Pla de Turisme no és un instrument aïllat, sinó que forma part d'una estratègia de ciutat a l'entorn de la salut que s'ha d'anar construint col·lectivament per definir el Sant Boi dels propers 10 o 15 anys".

Aquesta estratègia de ciutat hauria de servir per reforçar la imatge externa de Sant Boi i atreure no només turistes, sinó també residents, inversions, clientela, estudiants i talent .

200 persones han fet aportacions

El Pla de Turisme de Sant Boi s'ha elaborat al llarg d'un any de treball amb la participació de més de 200 persones de diferents sectors de la ciutat que han assistit a tallers temàtics o han fet aportacions a la pàgina web o a les xarxes socials.

El document que s'ha presentat públicament aquest dimarts planteja 8 línies de treball i 30 accions estratègiques entre les quals, per exemple, la signatura d'un pacte de ciutat pel turisme, la creació d'una oficina d'atracció d'equipaments hotelers o la realització d'un programa de formació per generar un nucli actiu d'emprenedors turístics.

La regidora de Comerç, Turisme i Fires, Elena Amat, ha tancat l'acte de presentació emplaçant a dur a la pràctica aquestes accions de manera col·lectiva. "És un treball", ha dit, "que hem de fer junts".

Web del Pla de Turisme de Sant Boi

Enllaços d'interés

Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2014

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web