La voluntat municipal és facilitar i promoure l'ús dels canals i les eines d'administració electrònica
06/22/2018
L'Ajuntament de Sant Boi ha promogut una acció per ajudar les entitats de la ciutat a adaptar-se a les obligacions legals de la Llei de transparència, principalment en els aspectes que tenen a veure amb la tramitació digital.
La Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern implica que moltes entitats i empreses s'hagin d'inscriure en el Registre de Grups d'Interès de la Generalitat de Catalunya. Com a requisit previ, el president o la presidenta de l'entitat ha d'obtenir un cerfificat digital que l'acrediti com a representant autoritzat.
'Certificat de representant d'entitat'
L'Ajuntament s'ofereix, entre altres aspectes, a acompanyar les entitats en el complex procés per a l'obtenció d'aquest document, que faculta l'entitat per realitzar electrònicament tot tipus de tràmits amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i altres organismes de l'Administració pública. De fet, la tramitació electrònica és a dia d'avui una obligació normativa per a totes les 'persones jurídiques' en la seva relació amb les administracions.
El regidor de Transparència , Marc Aguilà, va donar a conèixer aquest servei d'assessorament i acompanyament a les entitats durant una trobada celebrada aquest dimecres, dia 20 de juny, a l'equipament municipal de l'Olivera. L'acte va comptar amb la presència de representants de més de 50 associacions de Sant Boi.
La inscripció en el Registre de Grups d'Interès també és un requisit perquè les entitats puguin sol·licitar reunions formals amb càrrecs electes i directius de les administracions públiques.
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades