ES Other languagesPlaça de l'Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat
Sant Boi Boig per tu

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

22/03/2019 09:42:37
PrimaveraWEB
Ajuntament Ciutat Tràmits Participa Comunicació
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


Punts d'Assesorament per a l'Eficiència Energètica

L'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat mitjançant els Punts d'Assessorament per a l'Eficiència Energètica (PAE) ofereix un servei d'assessorament energètic per tal de garantir el dret d'accés als subministraments bàsics d'aigua, de gas i d'electricitat a les persones i unitats familiars en situació de risc d'exclusió residencial que viuen a la ciutat.

A partir del 7 de febrer del 2019 es reorganitzen i s'incrementa l'horari d'atenció dels esmentats punts per tal d'augmentar el nombre d'hores i ajustar-lo a les franges de major demanda. L'horari s'amplia especialment a les tardes, i en el cas dels mercats que no obren durant la tarda, el punt d'assessorament es situarà en el casal de barri més proper.

On trobem els PAE?

La Llei de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica prohibeix a les companyies subministradores efectuar talls de subministrament quan un impagament es produeix per manca de recursos econòmics i les obliga a mantenir el servei de llum, gas i aigua mentre duri la situació de vulnerabilitat o de dificultat econòmica.

Els Punts d'Assessorament per a l'Eficiència Energètica s'adrecen a tota la població de Sant Boi, però especialment a aquelles persones que consideren que les seves factura de subministrament energètic o d'aigua pot presentar anomalies o irregularitats a causa de tarifes poc clares, lectures irregulars, condicions dels habitatges, les situacions de dependència o estimen que poden ser beneficiàries del bo social.

Per als ciutadans en general:

  • - Orienten en la millora de la gestió i l'eficiència energètica de les llars i en l'optimització dels serveis d'electricitat, aigua i gas.
  • - Assessoren per entendre la lectura de les factures de les companyies subministradores.
  • - Orienten per tramitar ajuts o fer gestions amb les empreses energètiques.
  • - Gestionen la regulació de les situacions anòmales.

Per als ciutadans en situació de pobresa energètica:

  • - Informen i assessoren les persones que no poden mantenir la llar en unes condicions energètiques i de benestar adequades, o que ja han rebut un avís d'impagament o de tall per part de l'empresa subministradora d'electricitat, aigua o gas.
  • - Es deriva la consulta al Punt d'Atenció Social i Assessorament per a l'Eficiència Energètica de Cal Ninyo on:
  • - Es tramitaran els informes d'exclusió residencial i fan de vincle amb els serveis socials.
  • - Acompanyen i gestionen la tramitació dels ajuts, les multes i les gestions amb les companyies com: els canvis de tarifa i de potència, de comercialitzadora, l'eliminació dels serveis extres, la gestió del bo social i del butlletí.
  • - Detecten si hi ha incompliment de la legislació vigent per part de les companyies subministradores i assessoren i acompanyen les persones usuàries en la defensa dels seus drets i en la denúncia dels incompliments.
Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2014

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web - Protecció de dades