ES Other languagesPlaça de l'Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat
Sant Boi Boig per tu

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

06/03/2019 09:19:11
estiuWEB
Ajuntament Ciutat Tràmits Participa Comunicació
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


Novetats

tramits

Els tràmits amb l'Ajuntament de Sant Boi ja es poden fer electrònicament amb el mòbil, la tauleta o l'ordinador.
L'Administració municipal ofereix així una millor atenció a les necessitats de la ciutadania.
Una atenció més còmoda, més ràpida i en un entorn segur perquè tothom pugui fer les seves gestions des de qualsevol lloc i a qualsevol hora del dia.

Des de quan?

A partir del dia 4 de març, els tràmits es poden fer ja digitalment.

Quins tràmits es poden fer digitalment?

La gran majoria. Fins ara hi havia una vintena de tràmits digitalitzats (per exemple, els volants d'empadronament o les llicències necessàries per obrir un negoci); a partir d'ara ho seran tots els que gestiona l'Ajuntament, és a dir, més de 400 en total (com els relacionats amb les llicències d'obres, la comunicació de dades bancàries o la presentació d'al·legacions).

Quins avantatges té la tramitació electrònica?

Fer un tràmit per Internet és més fàcil, més còmode i més ràpid. Evita desplaçaments i cues innecessàries.
Els tràmits electrònics es poden fer des de qualsevol lloc (amb el mòbil, la tauleta i l'ordinador) i en qualsevol moment, perquè estan disponibles les 24 hores dels 365 dies de l'any.

Què cal fer per poder tramitar electrònicament?

Cal anar a www.santboi.cat/tramitsdigitals. A la Guia de tràmits, s'ha de buscar el tràmit concret i aleshores clicar a 'Tramitar'.

Cal fer alguna cosa més?

Per a la majoria dels tràmits, cal tenirl'idCat mòbil o qualsevol tipus de certificat digital. Donar-se d'alta a l'idCat mòbil és molt fàcil; un cop feta la petició, es rep un codi amb el qual ja es poden fer els tràmits; si ho preferiu, a l'OMAP us ajudaran a obtenir la identificació digital.

Per què s'implanta ara la tramitació electrònica?

Perquè l'Ajuntament aposta per avançar cap a un nou model d'administració electrònica, modernitzar la seva atenció a la ciutadania i donar exemple reduint la generació de paper en el camí cap a una ciutat 100% sostenible. Perquè el nou marc legal reclama avançar per aquest camí. Perquè la ciutadania també ho demanda cada cop més.

Es podrà seguir tramitant a l'OMAP?

Sí, l'OMAP no deixarà de fer tràmits a la planta baixa de l'Ajuntament, però les seves funcions varien de manera sustancial amb aquest nou model de tramitació electrònica.

Quins és el nou paper de l'OMAP?

A partir d'ara, l'OMAP té com a principal funció assistir els ciutadans i les ciutadanes per fer els tràmits electrònicament.

Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2014

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web - Protecció de dades