El 17 de març de 2021, el Jutjat del Mercantil nº 2 de Barcelona, va declarar a l'agència de viatges ONIX en procediment del concurs abreviat 151/21-R.
Fruit del tancament de l'agència, el Servei Públic de Consum de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat ha rebut nombroses trucades de persones consumidores afectades per aquesta situació i interessades a recuperar l'import dels viatges contractats en aquesta agència.
Com reclamar si havia contractat un viatge combinat (transport + allotjament)?
En aquest cas, l'article 252-10 de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi del Consum de Catalunya, recull que aquests viatges han d'estar garantits mitjançant una pòlissa de caució o d'assegurances que cobreixi l'import equivalent almenys a un 5% del volum anual de negocis derivat de la comercialització o organització de viatges combinats, amb un import mínim de 100.000 euros.
En el cas d'ONIX, tenen una pòlissa de caució contractada amb Intermundial.
Per tot això, recomanem que presenteu una reclamació a la companyia asseguradora de l'agència, fent constar el número de pòlissa, el nom de l'agència de viatges, les vostres dades, explicant el vostre cas i demanant la devolució de l'import abonat. Tot això ha d'anar acompanyat de tota la documentació justificativa que tingueu al respecte (factures, reserves, etc.).
Podeu enviar la reclamació per correu electrònic, carta certificada amb avís de recepció o burofax a la següent adreça postal:
INTERMUNDIAL
C/Irún 7, 1º - A- Izq.
28008 Madrid
atencioncliente@inade.org
Número de pòlissa 28998854
Si en 30 dies des de la recepció de la reclamació per part de l'asseguradora no heu tingut resposta o aquesta no és satisfactòria, us podeu posar en contacte amb el Servei Públic de Consum de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat per tal de valorar els passos a seguir per continuar amb la reclamació.
Com reclamar si s'havien adquirit bitllets d'avió o d'altre transport?
Si disposeu de les dades del vol o trajecte (tren, vaixell, etc.) podeu operar amb normalitat, tot i que us recomanem que us poseu al més aviat possible en contacte amb la companyia aèria o de transport per verificar que tot estigui correcte.
Dilluns 22 de març de 2021