Com s'actua en una mediació

El Servei de Mediació i Restauració Comunitària és un espai per a la resolució diferent dels conflictes, des d'una manera pacífica, voluntària i imparcial. És confidencial, gratuït, àgil i flexible, i es pot activar de manera presencial i també en línia.

Necessites ajuda?

En quins casos et podem ajudar

Amb independència del lloc de residència de les persones implicades, et podem ajudar en els següents tipus de conflictes, sempre que es produeixin al territori municipal de Sant Boi de Llobregat o que, havent-se iniciat en una altra localitat, puguin afectar les relacions de convivència en el nostre municipi: 

  • Conflictes individuals 
  • Conflictes familiars 
  • Conflictes veïnals 
  • Conflictes escolars 
  • Conflictes comunitaris

Quan no et podem ajudar

No podem intervenir, per motius legals, en:

  • Conflictes en l’àmbit penal
  • Conflictes on una de les parts en disputa sigui l’Ajuntament
  • Conflictes laborals
  • Conflictes en matèria de consum
  • La intermediació amb entitats bancàries o societats immobiliàries
  • Conflictes d’interessos particulars, en l’àmbit del dret privat
  • La teràpia de suport psicològic
  • L’assessorament jurídic

La nostra intervenció pas a pas

La sol·licitud

És imprescindible emplenar el formulari de sol·licitud d’intervenció.

Un cop rebuda la teva petició, t’informarem en el decurs dels cinc dies hàbils següents dels drets, deures i condicions d'aquest servei, t'assignarem una figura referent per a una primera entrevista i et demanarem les dades de les altres persones implicades per tal d’establir-hi contacte.

La durada total del procés no excedirà de quatre mesos.

La resolució del conflicte

Un cop totes les parts accepteu les condicions, us proposarem el full de ruta més adequat per al vostre conflicte: una mediació, una conciliació, una negociació assistida, una facilitació restaurativa, etc.

Durant tot el procés, d’inici a fi, una única persona del nostre equip serà el vostre referent confidencial i de confiança.

Després de la intervenció

El resultat del procés de mediació, hagi acabat amb acords o no, hauria de quedar reflectit en l’acta final de la mediació.

Ens interessarem pel teu problema amb total empatia, com si fos el nostre problema, però ni el Servei de Mediació i Restauració Comunitària ni les persones que facilitin el procés no seran responsables del compliment dels acords aconseguits.

No obstant això, t’orientarem sobre com i a qui adreçar-te per tal de fer-los efectius.

Com treballem

Com són les reunions presencials

Les reunions poden ser conjuntes i individuals. En les sessions conjuntes proporcionarem un espai de diàleg serè i segur on expressar-se, escoltar-se i trobar conjuntament una solució al conflicte plantejat.

La persona mediadora determinarà el nombre adequat de sessions, sempre amb coneixement de totes les parts implicades, i intentant no celebrar més de 6 reunions. Sempre es faran en espais segurs i en un entorn confidencial, neutral i imparcial.

Com fem l'assistència en línia

Prioritzarem la gestió per mitjans telemàtics quan es doni algun dels següents fets i les parts ho acceptin:

  • Temàtica poc complexa amb l'objecte del conflicte clarament identificat
  • Conflicte de només dues parts
  • En cas d’haver-hi qüestions econòmiques i quan la quantia en disputa no sigui superior a 600 euros
  • Conflicte no judicialitzat
  • Quan la presencialitat resulti inviable per a totes o alguna de les parts i aquestes disposin de les eines telemàtiques adequades
  • Quan es requereixi una intervenció en breu espai de temps que difícilment es pugui dur a terme amb el procediment i els terminis convencionals
  • Per qualsevol altre motiu que el personal del Servei de Mediació i Restauració Comunitària valori com a justificat i que faci aconsellable optar per aquesta línia d’intervenció

Si t’han sancionat per una infracció de convivència

Gràcies a l’Ordenança Municipal de Mesures Restauratives Alternatives a la Sanció Administrativa, algunes sancions de determinades ordenances relacionades amb la convivència es poden substituir per mesures restauratives quan es compleixin determinats requisits. 

 El nostre Ajuntament disposa d’una metodologia restaurativa acreditada per la Federació de Municipis de Catalunya. Aquest esquema és una manera de convertir un procediment sancionador en una fórmula de creació de comunitat.

En aquest cas, el Servei de Mediació i Restauració Comunitària, amb la persona infractora i la seva família, dissenya un full de ruta restaurativa que pot incloure diferents tipologies d’activitats.

T'ha resultat útil aquesta informació?

Servei Municipal de Mediació Ciutadana

Pots trucar a l'eMAP, telèfon 93 635 12 12.

També pots escriure un correu electrònic a: mediaciociutadana@santboi.cat