Itinerari per a gossos deslligats

Un pas endavant per a la convivència amb els gossos

Posem en marxa una prova pilot que neix com a resposta a la demanda d’un grup de persones d’habilitar espais sense tancament perquè els gossos puguin circular sense lligar.

L’objectiu és oferir un entorn controlat on els gossos puguin socialitzar i fer activitat física de manera segura i respectuosa amb la resta d’usuaris del parc.

Aquesta prova permet regular i comprovar la viabilitat d'aquesta activitat. 

Segons l’Ordenança municipal sobre la Tinença i la Protecció dels Animals, els animals de companyia han d’anar sempre sota la vigilància de la persona propietària o posseïdora i lligats amb corretja. No obstant això, l’Ajuntament pot autoritzar, en determinades zones i franges horàries, que els animals puguin anar deslligats.

Aquesta prova pilot s’acull a aquesta possibilitat i autoritzar dur els gossos sense lligar en una àrea delimitada sense tancament perimetral del Parc de la Muntanyeta i en els horaris establerts.

Aquesta autorització no eximeix del compliment de la resta de normes de convivència establertes a l’ordenança. Els gossos considerats potencialment perillosos hauran d’anar sempre lligats i amb morrió.

Horaris d’ús

Per garantir la convivència i evitar interferències amb altres usos del parc, especialment amb els horaris escolars, s’estableixen les següents franges:

D'octubre a març

  • De 20 a 8 h de dilluns a diumenge
  • De 10 a 12 h de dilluns a divendres només en calendari escolar

D’abril a setembre

  • De 21 a 8 h de dilluns a diumenge
  • De 10 a 12 h de dilluns a divendres només en calendari escolar

La franja de 10 a 12 h només és vigent durant el calendari escolar. En cap altre moment (vacances, caps de setmana o festius) aquesta franja està habilitada.

Durant la resta d’hores, els gossos hauran d’anar lligats.

L’àrea autoritzada per a la prova pilot correspon al camí perimetral extern del Parc de la Muntanyeta.
La prova tindrà una durada inicial de sis mesos, durant els quals s’avaluarà la convivència, l’ús i el manteniment de l’espai.

Normes d’ús

Per una bona convivència i per preservar l’espai natural:

  • Fora d’aquest itinerari i horari, els gossos han d’anar lligats.
  • Els gossos potencialment perillosos han d’anar sempre lligats i amb morrió.
  • Vigila i acompanya el teu gos en tot moment.
  • Recull els excrements i diposita’ls embolicats a les papereres habilitades.
  • Esbandeix els orins del teu animal amb aigua.
  • Evita causar danys al medi natural i a la fauna.
  • Respecta la resta d’usuaris del parc.

El no compliment de les condicions establertes pot comportar la incoació d’un expedient disciplinari.
L’Ajuntament agraeix la col·laboració i el compromís de totes les persones propietàries i posseïdores de gossos per fer d’aquesta prova un pas endavant per a la convivència i el benestar animal a Sant Boi.